perjantai 26. lokakuuta 2012

Talvi tuli

Meille tuli yällä talvi. Kertaalleen toi lumi jo harjotteli meillä käymistä, mutta ei sillon viälä jääny sen pitemmäks aikaa. Mutta ny sitä on sevverran paljo, että kai se ainakin pari päivää pysyy. Toivottavasti ei silti viä kevääseen asti.
Tässä vähä tunnelmia:

Korvakki on vauhrissa mukana. :D 
Äippä alko taas kyniin mun karvojani ku alko talvi. :( Se väittää, että ne mun karvani oli jo ihan huapuneita eikä muka lämmittäny enää yhtään. Pöh! Onneks mulla on se talvipomppa, jonka äippä onneks laittaa ny jokakerta mulle päälle kun lähretään pihalle. Vaikka se väittää, että ne ei muka enää lämmitä niin silti se on itte alkanu kerään niitä meitin kynittyjä karvoja johonki pussiin. Sitte kun niitä on tarpeeks niin se suunnittelee, että niistä vois kuulemma kutoo vaikka kintaat tai jotain. Se oli keväällä tavannu siä Viljakkalan mätsärissä jonkun naisen Parkanosta, joka kuulemma kehrää koirankarvoista lankaa. Kaikkee sitä kuuleeki. 
Mää oon ny jääny ihan tyhmän näköseks ku mulla on karmeet villasukat ja villahousut jalassa ku ei se jaksanu mua kokonaan siistiä ja tänäänkään se ei ehtiny jatkaan. Ei se tiätty mitään kivaa hommaa oo, että ei se senpualesta haittaa, mutta aika noloo on esiintyä tän näkösenä.



3 kommenttia:

  1. Viippokorvat vaan heiluu talvisäässä, ihania :)
    Meillä kans tuo lumi toi uutta puhtia sekä muhun, että koiriin, niillä on kokoajan kiire johonkin ja lunta ne ovat päättäneet syödä ilmeisen paljon :)
    Tuosta meidän Näädästä tuliskin pehmeä lanka, olenkin usein vitsaillut, että teen siitä puuhkan, joten ehkä voin vaihtaa kaulahuiviin?

    VastaaPoista
  2. Ihanan vauhdikkaita aurinkokuvia ja tosiaan vauhdikkaat korvat ;D Olis hieno nähdä koirankarvoista tehtyä lankaa! Esitelkää sit meille, jos oikein hanskoiksi asti niistä riittää :) Mun tarvisi kans trimmata Luna, mutta en ole millään jaksanut aloittaa...

    VastaaPoista
  3. Sillä naisella oli siellä mukana koirankarvasta tehdyt tumput, jotka oli tosi pehmeät. Se lisää niihin karvoihin siinä langantekovaihessa mukaan omista lampaista saatua villaa, että langasta tulee tarpeeks kestävää. Kyllä me sitten esitellään sitä jos meistä joskus saaraan niin paljon karvoja, etä niistä lankaa saadaan. Ihan pientä tolloa kun ei kannata sille kiikuttaa. :)

    VastaaPoista